Onze excuses! Doordat een onderliggende softwarebibliotheek gestopt is met werken zit er een vreemde bug in Trikker V1.5.93. Hierdoor kunnen symbolen niet meer correct op het eendraadschema toegevoegd worden (ze worden allemaal vooraan op het schema geplaatst) en kan het programma onverwacht afsluiten:
Dit is ondertussen opgelost:
- ga naar https://www.bluebits.be/trikker.html#installeren
- Klik daar op ‘Installeer Trikker’ om de meest recente versie van Trikker te installeren.
Mocht Trikker onverwacht afgesloten zijn dan vind je bij de backups wellicht nog een versie van het document waaraan je werkte (Scherm Extra > Instellingen > Backups > Open de map)
Op https://www.bluebits.be/blog/?p=1264 vind je wat meer info over het installeren van updates.
Nogmaals 1000 x sorry voor het ongemak!
9 reacties
Luc Perck · 06/03/2025 op 22:05
Goeienavond Kurt,
Trikker deed vanavond inderdaad raar toen ik schema wou aanpassen volgens werken die ik vandaag bij klant heb uitgevoerd.
Dikke merci om melding te maken en weeral zo snel opgelost te krijgen !
Update uitgevoerd. PC terug opgestart en werkt terug zoals vanouds.
Groetjes,
Luc
Sven sadkowski · 07/03/2025 op 11:10
Geen probleem. Het is en blijft ne supertool.
Bij ontdekken van de fout direct geholpen via telefoon. Mercie Kurt !!!!
Sam De Meyer · 08/03/2025 op 09:04
Ik vond het al vreemd gisteren. Heel tevreden dat het zo snel is opgelost. Ik dacht dat ik ergens een limiet bereikt had van symbolen die kunnen geplaatst worden.
Peter Trippaers · 08/03/2025 op 18:20
Waaw, ik heb hier gigantisch mee geworsteld. Mijn nieuwe pc met ARM kreeg van mij de schuld, net nu heeft Trikker voor de eerste keer deze problemen? 1000€ voor een pc die enkel voor Trikker dient. Uren werk was ik steeds kwijt, op allerlei manieren, vooral door het onverwacht volledig afsluiten. Ik ben dan inderdaad gaan zoeken bij mijn auto-backup, maar die waren niet betrouwbaar omdat er dingen ontbraken, schijnbaar willekeurig. Ik was al op zoek naar andere software. Gelukkig was het een bug want ik wil niet weg bij Trikker. IK VERVLOEK WINDOWS trouwens, dat mag je ook weten… Bedankt voor de geweldige tool op het k***e [nvdr: edited, er kunnen kindertjes meelezen ;)] platform. Met vriendelijke groeten, Peter
Geert Aernout · 12/03/2025 op 18:57
Wat een service!!!!!!
Een mailtje en 10min later was mijn probleem opgelost.
En let wel, dat op een zondag dan nog.
Nooit meegemaakt.
Dankjewel Kurt
Peter Trippaers · 14/03/2025 op 21:47
Ik heb weken miserie gehad met deze bugs… Bij klanten ziet dat er niet professioneel uit. Ik schaamde mij letterlijk dat er vanalles misliep…. Eens kijken hoelang deze reactie gaat blijven staan.
Daan · 20/03/2025 op 11:37
Zou er ooit een tool voor kabelberekeningen geïntegreerd kunnen worden?
Kurt (Bluebits bv) · 30/03/2025 op 09:12
Nogmaal excuses Peter! De bug werd meteen gefixt, dezelfde dag stond een update op de website en verscheen een automatisch nieuwsberichtje in de ‘oude’ versie. Dat neemt niet weg dat het niet had mogen gebeuren en we zeer verveeld zitten met de veroorzaakte overlast.
Kurt (Bluebits bv) · 30/03/2025 op 09:58
Da’s een van de grotere dingen waarvan we ons bewust zijn dat ze voor velen een meer dan mooie hulp zouden zijn. We smeden volop plannen voor de toekomst, bedankt om het extra te bevestigen.